Noord-Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karlijn Meeuwissen - WaarBenJij.nu Noord-Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Karlijn Meeuwissen - WaarBenJij.nu

Noord-Thailand

Door: Karlijn Meeuwissen

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

20 April 2017 | Thailand, Chiang Mai

Chiang Mai
Chiang Mai is na Bangkok de grootste stad in Thailand, maar heeft wel een meer relaxte sfeer. Ik kwam aan bij het goedkope hostel dat ik geboekt had en kreeg het bovenste bed van een stapelbed in een kamer met 5 andere meiden. Ik probeer altijd de lage bedden te krijgen in verband met mijn slaapwandelpraktijken, want ik ben vaak genoeg uit zulke bedden gevallen. Helaas waren er geen andere bedden vrij, dus ik nam de gok. Echter had dit hostel geen airco, was het een grote bende in de kamer en waren er geen hele leuke mensen in het hostel waar ik een klik mee kreeg. Ik wil graag mensen ontmoeten die ook dingen willen doen en zien in de omgeving, maar deze mensen hingen voornamelijk bij het hostel om te drinken en wiet te roken of ze zouden de volgende dag vertrekken. Ik besloot de volgende dag naar een ander hostel te gaan in de hoop mensen te ontmoeten die wel iets wilden doen.

Aangezien ik 3 dagen in Chiang Mai zou blijven moest ik mijn dagen volplannen en heb ik de eerste dag een Thaise kookcursus gedaan. Ik vond het echt super leuk en lekker! We kregen uitleg over alle ingrediënten in hun eigen tuin waar alles vers geplukt werd en we mochten 5 gerechten maken. Ik hoop dat ik deze gerechten thuis kan maken straks als ik de ingrediënten kan vinden. De tweede dag is er een droom van me uitgekomen! Ik heb een halve dag met de olifanten opgetrokken in een elephant sanctuary. Hier worden olifanten opgevangen die bijvoorbeeld mishandeld zijn en hier wordt dus goed voor ze gezorgd en niet op ze gereden. Ik mocht ze voeren, knuffelen, een modderbad geven en wassen. Deze dag was een van de hoogtepunten in Thailand voor mij. Ook was er een baby olifant "Ronaldo" waar ik op slag verliefd op werd natuurlijk.

Mijn nieuwe hostel was een paar euro duurder en veel luxer. Ik had goede reviews gelezen, dus besloot hierheen te gaan. Ik heb hier bij binnenkomst gelijk een Zweed en twee Engelse meiden ontmoet waarmee ik wat ben gaan eten. Ook hebben we een massage gehad en de Zweed was nogal verbaasd, omdat hij aan het einde de vraag kreeg of hij een happy ending wilde haha. De volgende dag wilde ik graag gaan raften in Chiang Mai, maar dit was helaas niet mogelijk in deze periode ivm de droogte. Samen met de Zweed heb ik in plaats daarvan een halve dag Ziplinen geboekt. Vanaf deze dag kreeg ik steeds wat last van mijn buik als ik iets at en was ik veel vermoeider dan normaal. Toch zijn we smiddags nog een scooter gaan huren en op zoek gegaan naar de grand canyon van Chiang Mai. Dit is een van de populaire plekken die je kan bezichtigen daar. Eenmaal aangekomen bleek het een heel vet waterpark te zijn. Hier hebben we ongeveer 1.5 uur gezwommen en geklauterd over de hindernissen in het water. 'S avonds heb ik snel wat gegeten toen ben ik gauw naar bed gegaan, want ik was kapot.

De volgende dag zijn we samen met de Engelse meiden en nog een Braziliaanse meid naar de bekende tempel gegaan en vervolgens naar de Long Neck mensen in de bergen. Onderweg naar de tempel had ik extreme buikpijn en was ik heel moe. Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad om de lange trap naar de tempel op te lopen. Gelukkig ging het beter na een paar uur, omdat ik verder ook niks gegeten had. Ik durfde niet eens meer te eten en dacht dat ik misschien wat verkeerds gegeten had. We hadden een eigen taxi die op ons wachtte en ons vervolgens naar de Long Neck mensen bracht. Deze mensen waren te zien in een klein dorpje waar ook andere stammen woonden. Bij aankomst kregen we gelijk al contact met een klein lief meisje van 8 jaar, die erg goed Engels sprak voor haar leeftijd. Ze is de hele route met ons meegelopen en heeft ons een en ander laten zien. Hand in hand huppelde we wat rond in haar kleine dorpje. Ik vond het heel bijzonder om te zien allemaal. Hoe de mensen leven daar, de kleine school met schoolbankjes en de Long Neck vrouwen die wel meer dan 20 ringen om hun nek hadden. Ik heb met ze gesproken en gevraagd waarom ze dat nou doen. Ze gaven aan hoe langer de nek hoe mooier. Ik heb een halve "kleine" ketting omgehad en die was echt super zwaar, dus die van hun wel het dubbele. Moet er niet aan denken!

Aan het einde van de dag ben ik met een minibus naar Pai gegaan om daar 4 dagen door te brengen. Ze noemen dit ook wel de kotsbus, omdat de weg door de bergen naar Pai best extreem is en wel 762 bochten telt. Gelukkig heb ik niet snel last van wagenziekte en heb ik bijna de hele rit geslapen. Iedere backpacker die ik sprak gaf aan dat Pai geweldig is en dat je er eigenlijk niet meer weg wilt, dus dat beloofde wat. Ik kwam aan met 2 Engelse jongens die geboekt hadden bij hetzelfde hostel die ik in gedachte had, dus met hun een tuk tuk gedeeld en daar 4 dagen mee opgetrokken.

We zijn de eerste dag met 4 anderen op de scooter door de bergen gaan rijden op zoek naar een national park waar je olifanten kon zien. Deze hebben we natuurlijk nooit gevonden en kwamen ergens in the middle of nowhere uit na 1.5 uur. Dit vonden we helemaal niet erg, want zo kom je juist weer andere dingen tegen en het was heerlijk weer. Ik vond het geweldig om door de bergen met scherpe stijle bochten te rijden. Uiteindelijk zijn we een waterval, land split en een hot spring tegengekomen dat erg stonk. Een van de jongens was zo slim om zijn voet erin te doen, maar die heeft daar wel even last van gehad door het hete water. De tweede dag ben ik met de twee Engelse jongens op de scooter in dik 1.5 uur naar een hele mooie bijzondere grot gereden, waar we een tour van een uur doorheen hebben gehad. Zelfs op een bamboevlot langs de extreem springende en spartelende vissen die je kon voeren. Erg bijzonder allemaal. Die nacht heb ik 12 uur geslapen en werd mijn buikpijn maar niet minder, dus ik ben de volgende dag naar de dokter gegaan. Het bleek dat ik gastritis oftewel een maagzweer had, dit komt veel voor bij Thaise mensen en kan vaak onstaan door te pikant eten. Ik kan me nog herinneren welk gerecht dit heeft veroorzaakt voor mij. Dus ik kreeg een aantal verschillende pillen mee en die moest ik voor een paar dagen slikken. Na een paar dagen voelde ik me weer als de oude. De laatste 2 dagen dus niks gedaan en gechilled aan het zwembad. En toen was mijn tijd in Thailand alweer voorbij en vlieg ik van Chiang Mai naar Phon-Penh in Cambodja, waar Ilona met me mee zal backpacken voor twee weken.

Zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 921
Totaal aantal bezoekers 2475

Voorgaande reizen:

27 Maart 2017 - 01 Juli 2017

Mijn eerste verre reis

Landen bezocht: